Hotel bell - vintage filter
in

Co to jest inteligentny hotel?

Zarządzanie hotelem to spore wyzwanie – zdają sobie z tego sprawę wszyscy ci, którzy na co dzień pracują w branży hotelarskiej. Liczba spraw, o których należy każdego dnia pamiętać, oraz zdarzeń, jakie wypadałoby z wyprzedzeniem przewidzieć, potrafi przyprawić o zawrót głowy. Nic zatem dziwnego, że postępowi hotelarze z wdzięcznością przyjęli szereg rozwiązań technologicznych, znanych pod wspólną nazwą inteligentnego hotelu – https://www.automatykahotelowa.pl/. Rozwiązania te wydatnie przyczyniają się do poprawy warunków pracy personelu oraz do satysfakcji klientów.

Inteligentny hotel – co to takiego?

Pojęcie inteligentnego budynku zrobiło kilka lat temu zawrotną karierę. Dzisiaj być może już nieco spowszedniało, co jednak nie zmienia faktu, że obiekty zasługujące na to miano rzeczywiście mocno poprawiają komfort życia zamieszkujących je ludzi.

Najkrócej rzecz ujmując, budynek inteligentny to taki, który cechuje się wysokim zaawansowaniem technicznym. Posiada on szereg czujników i detektorów oraz jeden zintegrowany system zarządzania ogółem znajdujących się w budynku instalacji. Taka jedność w wielości gwarantuje efektywne sprawowanie kontroli nad wszelkimi procesami zachodzącymi w obiekcie – m. in. nad klimatyzacją, wentylacją czy ogrzewaniem.

Odmianą inteligentnego budynku jest zaś inteligentny hotel. Jak łatwo się domyślić, wykorzystanie nowinek technologicznych w hotelarstwie okazało się swoistym przełomem. Możliwość integracji rozmaitych hotelowych urządzeń i zarządzania nimi z poziomu komputera w ogromnym stopniu ułatwia pracę personelu, przyczyniając się także do większego zadowolenia gości. A przecież kwestie klimatyzacji czy ogrzewania bynajmniej nie wyczerpują możliwości, jakie daje inteligentny hotel.

Możliwe zastosowania

Pozytywne aspekty funkcjonowania inteligentnego hotelu wydają się niezmierzone. Najważniejszym spośród nich jest chyba fakt, że automatyka hotelowa daje gościom większe poczucie prywatności, a także przyczynia się do lepszej komunikacji między klientem a obsługą. Dobry przykład stanowi tu sygnalizacja obecności gościa w pokoju: dzięki niej ekipa sprzątająca wie, że klient znajduje się wewnątrz, i w związku z tym nie będzie go niepokoić swoją wizytą. Dawniej pokojowym zdarzało się niechcący przyłapywać gościa w piżamie bądź w innej krępującej sytuacji, co mogło budzić zrozumiały dyskomfort z obu stron.

Automatyka hotelowa idzie jednak jeszcze dalej. Informuje obsługę o nieprawidłowym domknięciu drzwi do pokoju (dzięki czemu minimalizuje ryzyko włamania), raportuje o otwartych bądź uchylonych oknach w pustych pokojach, donosi o niepotrzebnie działającej klimatyzacji w pomieszczeniu zwolnionym już przez klienta. Najnowocześniejsze systemy automatyki hotelowej posiadają wbudowaną funkcję sygnalizowania potrzeb osób niepełnosprawnych albo informują obsługę o opróżnieniu przez gościa minibaru. Stanowią zatem dla personelu ogromną pomoc w codziennej pracy, podnosząc w znacznym stopniu jakość hotelowej obsługi.

Inteligentny hotel nie zastąpi oczywiście przytomności ludzkiego umysłu. Potrafi jednak wydatnie przyczynić się do wzrostu komfortu gości i personelu.

What do you think?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Maciej Zakościelny rozbił bank zdjęciem z dzieciństwa! Nie uwierzysz, jak wyglądał jako …

Maciej Zakościelny rozbił bank zdjęciem z dzieciństwa! Nie uwierzysz, jak wyglądał jako …

Powtórka eliminacji i problemy zdrowotne. Czy tym razem ktoś wrócił do Polski? [WIDEO+ZDJĘCIA]

Powtórka eliminacji i problemy zdrowotne. Czy tym razem ktoś wrócił do Polski? [WIDEO+ZDJĘCIA]